Friday, November 20, 2009

Tahniah!

Dari kiri Syamil, tengah Sarah dan kanan Hajar.

Di sini saya ingin mengambil peluang mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang cemerlang dalam UPSR yang baru diumumkan semalam.

Sekolah anak saya, iaitu SK Undang telah mencatat kejayaan cemerlang iaitu sebanyak 33 calon mendapat 5A, berbanding tahun lepas 16 orang, 2007 26 orang, 2006 22 orang, 2005 17 orang, 2004 18 orang dan 2003 13 orang.

Saya mendapat tahu kebanyakan sahabat arwah anak saya, Siti Sarah mendapat 5A. Tahniah. Saya pun dapat merasakan prestasi mereka yang sangat baik pada batch ini. Semasa arwah masih ada, guru-guru mereka sudah memperkenalkan konsep studi grup dari darjah 3 lagi. Mereka akan dikumpulkan mengikut tempat tinggal. Anak saya segrup dengan Liana, Iffah, Izzati(ramai lagi, sekadar menyebut beberapa nama). Liana yg biasanya offer menjadi tuan rumah, kadang2 Sarah bawa adik dia lagi iaitu Syamil. Lepas belajar mereka main2 termasuklah main piano. Liana biasanya conquer mendapat no 1. Sekali saja dalam ujian bulanan dia mendapat no. 2, no.1 ialah Sarah. (Ini rekod semasa arwah masih ada).

Semoga kamu semua berjaya dalam pelajaran, menjadi anak-anak yang soleh dan membanggakan ibu bapa kamu dan negara kita. Walaupun anak saya sudah berpindah alam, tapi saya tetap bersyukur dan bangga dengan beliau.

Jutaan terima kasih kepada pentadbir, semua guru dan staf SKUR. 3 daripada kakak-kakak dan abang Sarah juga memperoleh 5A dari sini. Ya besar sungguh jasa SKUR kepada kami semua.

2 comments:

Nor Ramli said...

Salam Kak Wan..
Sebak saya membaca entri kak Wan kali ni. Al Fatihah utk arwah Sarah.

wan salmah said...

Waalaikum salam Epelijau,

byk kenangan manis yg arwah tinggalkan, bagi arwah tahu usianya tidak panjang. akak dapat rasakan Allah lebih sayangkannya..

terima kasih atas titipan ayat2 suci buatnya..