Thursday, October 19, 2006

Assalamualaikum, ketemu lagi.

Nampaknya tugasan yang saya nyatakan sebelum ini terpaksa diubahsuai, terpaksa proceed selepas raya. Sedih sedih juga tapi gembira gembira juga. Bahagia sebab saya boleh sambung balik perancangan awal saya. Namun masih sibuk, cuma rasa lebih bebas sebab ruang lingkupnya saya rasa saya boleh kuasai.

Cikgu-cikgu sekolah kebanyakannya sedang bertungkus lumus dengan peperiksaan akhir tahun. Cikgu kelas SPM/ STPM pula sedang sibuk dengan pecutan demi pecutan. Hmm, di sekolah kami sibuk menanda dan membuat program kecemerlangan SPM. Balik ke rumah pula sibuk dengan persiapan raya. Nampaknya saya hanya dapat menjahit sepasang seorang sahaja baju raya (anak-anak perempuan). Orang letak lis saya pun nak letak lis. Awak dah lama tak menjahit, terpaksa tetas beberapa jahitan baju untuk mengkaji bagaimana hendak menjahit lis. Ambil masa jugalah..tapi sekarang dah ok (ok cara saya la), insya Allah. Siap baju anak-anak kami bercadang nak buat biskut raya. Beli satu paket rasa macam biskut kedai sahaja. (hehe kot2 lepas ni borong biskut raya kat kedai juga..).

Kami bercadang hendak balik berhari raya Sabtu malam. Suami suka memandu malam kerana katanya boleh makan-makan dan cuaca tidak panas. Betul juga kata beliau memandangkan keadaan cuaca akhir-akhir ini agak panas. Rembau dengan Kota Bharu ambil masa lebih kurang 10 jam untuk sampai. Kadang-kadang rasa macam duduk dalam ketuhar bergerak. Apa boleh buat, perantaulah katakan. Tapi balik kampung sekali sekala ni memang seronok lebih-lebih lagi pulang untuk berhari raya.

Hmm cukuplah setakat ini dulu buat kali ini. Ada cerita baru sambung lagilah ya.

Kepada calon-calon SPM yang mengambil subjek Ekonomi Asas boleh dapatkan "nota" daripada saya. Emel saya dan Insya Allah saya send dalam attachment file. Nak masuk cikgu dot com untuk leteak nota belum pandai lagi. Hingga ketemu lagi, dengan pesanan, hiasi hari-hari terakhir ramadhan ini dengan amal soleh


wansalmah1594@yahoo.com

No comments: