Friday, October 10, 2008

Oh Dugaan...

Dugaan lagi..

Ini bukan keluh kesah kerana saya sudah tidak terlarat untuk berduka atau menatapi nasib. Ini sekadar penulisan yang cuba untuk mencari kekuatan mencari semangat di sebalik kejerihan.

Untuk ke PTK di JB saya sudah belikan tiket bas. Sebelum itu saya sudah bertanya khabar sesiapa yang akan ke PTK sama, kot-kot bolehlah berteman...nampaknya saya sendiri lagi... Esei yang perlu disiapkan masih dalam proses walau ke saat akhir. Penat memikirkan mengapa saya begitu buntu kerana saya bukanlah tidak biasa dengan penulisan sebegini. Mungkin fikiran terlalu sarat dengan pelbagai arca dan ilusi...saya mengadap pengetua 2 kali dan beliau banyak memberi tips esei, juga dibantu oleh rakan-rakan lain, termasuklah mencari pelbagai bahan dari internet...

tup tup semalam, iaitu Khamis, anak kepada penjaga Danial telah 'diserang' sejenis penyakit yang kami tidak tahu apanya. Setakat hidung berdarah boleh tahan lagi tapi telinga pun berdarah. Doktor yang merawat memberitahu jika masih lagi keluar darah cepat-cepat pergi hospital dan mungkin akan dibawa ke HKL..huhuhu...sebelum ini kami sepakat untuk menumpangkan Danial dan Syamil di rumah mereka. Kalau Wani dimasukkan ke hospital, dan dijaga oleh ibunya, siapa akan menjaga Danial dan Syamil semasa saya ke PTK nanti? Sebelum ini saya sudah minta tangguh PTK 2 kali, kedua2 sebab anak yang sakit (di HKL)..
Pagi ni penjaga Danial-Cik Zai akan membawa Wani ke HB Tuanku Jaafar...moga dia tidak apa-apa...semoga!

Nak dijadikan cerita lagi...laptopyang saya gunakan untuk manaip segala tugasan tiba2 kong... langsung blank tapi berbunyi bising bila di on... ya Allah.. Henset pula masa tu juga hampir ko, 99% saja berfungsi untuk alarm..ya Tuhan... masa cuma tinggal sehari untuk saya setelkan segala-galanya...

Mujur Tuhan, ketika saya sedang lemah begini,Engkau datang menyapa dan menjadikan aku teringat pesanan-Mu.."Jangan berputus asa daripada rahmat Allah"...

Saya cuba mencari kekuatan..syukur pada semasa di sekolah llah gerakkan hati saya untuk memasukkan tugasan yanag belum betul-betulsiap tu ke dalam pendrive.. nak menjerit riangnya saya kerana harapkan laptop, laptop ko..

Saya akan berdoa dan terus berdoa..semoga pc ni tidak ko kerana setakat ini dia sudah ada menunjukkan tanda2 tidak normal... ya Allah, tolonglah hamba-Mu yang lemah ini.. Dalam sebulan lebih ini mata saya juga buat hal , rabun silau yang agak melampau, dalam rumahpun kekadang saya terpaksa memakai sunglass, jadi janganlah nampak pelikjika saya berkaca mata hitam di mana-mana ya..

oklah, sesiapa yang sudi, doakan semoga semua selamat dan berjaya..
tiada kekuatan melainkan kekuatan-Mu...

No comments: