Thursday, January 13, 2011

Foto Seputar 2010

Tahun 2010 telah merakam banyak kenangan kepada kami. Saya berharap sangat agar tahun lepas merupakan bermulanya tahun 'pelangi' dalam kehidupan kami. Pelangi kadang-kadang tidak zahir di depan nyata. Pelangi boleh juga berbentuk abstrak. Yang penting ialah kita perlu berusaha mencari pelangi kita sendiri walaupun di atas sana masih hujan ribut petir. Urgh..

Sedap nampaknya menu di atas. Ya, saya kasi 5 bintang. Dari atas kiri ialah kerabu mempelam ditabur sotong kering nipis-nipis yang cukup lemak, masin, dan masamnya. Kemudian ayam, kap 3 rasa dan terakhir lala. Tidak terdapat dalam gambar ialah tom yam yang lazat bersari, dan udang goreng butter..wuish..pelengkap kepada kempen bina badan tahun ini..hiks..
Hidangan di atas kami nikmati sempena majlis akhir tahun guru-guru dan staf sekolah kami sebelum kami menjejak tahun baru 2011. Tempatnya New Horizon Garden. Haa, dah promote ni bolehlah belanja kami lagi ya..

Sebenarnya sebelum kami berjamu selera kami bermesyuarat untuk awal sesi 2011. Barisan jejaka di atas ialah pentadbir sekolah iaitu Mudir, GPK 1 dan GPK Hem kami (Us Rozman, Us Ridhauddin dan Us Humaidi).

Ini ialah sebahagian daripada guru kami. Dari kiri cikgu Salifah, Pn Hasnah, Pn Faridah dan bertudung kelabu ialah Pn Suraya (kaunselor).

Oh sori gambar dah bercampur aduk. Ini alang rumah kami, gambar terkini Disember 2010. Kukuh dan utuh menaungi kami sekeluarga, insyaAllah.


Ini pula gambar anak-anak; Danial, Syamil dan Hajar menikmati cuti akhir tahun dengan bersantai di Pelangi Mall.

Syamil di Taman Tamadun Islam, Kuala Trengganu.
Rombongan kami pelajar SMU(A)Mardziah ke replika masjid-masjid tersohor seantero dunia.
Danial dikelilingi oleh pelajar-pelajar sekolah saya semasa lepak-lepak di Pantai Batu Burok..ai tunduk-tunduk aje, malu ke Danial?

Danial, Zahid dan Syamil bergambar bersama-sama nenek mereka.
Program keibubapaan di sekolah kami. Alhamdulillah tahun lepas ibu bapa telah memberi kerjasama dan sokongan padu pada usaha-usaha yang dijalankan oleh pihak sekolah kami.
Ini pula sebahagian daripada guru-guru kami. Majlis ini diadakan untuk menyerahkan duit raya kepada pelajar.


Syamil dan Adib (oghang jitro) happy sokmo - di Pantai PCB.
Cantik tak kain cotton ni. Pertama kali melihat kain ini saya berkata, "wah sweetnya," Kain ini saya akan jahitkan untuk langsir dapur rumah baru kami, membuat alas meja, dan apa-apalah kraf kelengkapan dapur/rumah.
Bonda saya. Ketika ini beliau uzur dan berbaring sahaja di tempat tidurnya. Syukurlah saya sudah berpindah ke sini dan boleh selalu ziarah-ziarah

No comments: