Tuesday, July 24, 2007

Kuiz Kepenggunaan Sekolah-sekolah Menengah Negeri Sembilan 2007

Pejam celik pejam celik acara tahunan 'kuiz pengguna' datang lagi. Kali ini saya membawa pasukan sekolah SMK Pasir Panjang yang terdiri daripada 4 pelajar tingkatan 4. Walaupun dah berpindah sekolah tapi acara ini saya tak boleh terlepas, maklumlah banyak memori kuabadikan di sini.

Nampaknya pasukan sekolahku bagi musim ini tidak ada rezeki. Tahun depan kot. Namun mereka kelihatan bersemangat untuk mencuba lagi. Semoga berjaya.

Juaranya? Hehe, orang lama..SMKA Pedas. Dan ini merupakan kali ke-6 sekolah ini menjejak ke peringkat kebangsaan. Tapi sedih oo..sebab biasanya saya akan bersama-sama mereka ke sana. Nak buat macam mana, kita dah bukan warga sekolah itu lagi..

Kali ini SMKA Pedas membariskan Nadiratul Amirah sebagai ketua, diikuti oleh Hidayat, Firdaus dan Shahrul Hidayah. Walaupun dah tidak sama sekolah, saya masih rapat dengan mereka dan cuba membantu apa-apa yang boleh.

Pertandingan tagi tadi sungguh sengit dan mendapat sambutan hangat daripada sekolah-sekolah menengah seluruh Negeri Sembilan. 3 buah sekolah yang terpilih ke pusingan akhir iaitu SMKA Pedas, SMK Seri Perpatih dan SMK Seri Pagi. SMKA Pedas memberi tentangan hebat dengan markah 53 berbanding 20 dan 16.

Pertandingan di peringkat kebangsaan akan diadakan pada Oktober nanti di Negeri Johor. Rasa sangat-sangat nak menyertai kamu tapi apa boleh buat..
Buatlah yang terbaik ya dan ulangilah kegemilangan kita tahun 2004 dulu.
Good Luck, wish u all the best..!

No comments: