Thursday, January 01, 2009

Boikot Israel!


Kalaulah saya jadi orang lelaki dan tidak terikat dengan tanggungjawab-tanggungjawab seperti sekarang, mahu saya ke Palestin untuk berjihad melawan Yahudi yang menyerang orang-orang seagama. Namun, apa yang boleh saya buat ialah berdoa dan memboikot barang-barang buatan Israel ini. Tolonglah terutama umat Islam, jangan beli barang-barang Israel. Duit yang diperoleh hasil jualan akan digunakan untuk membeli senjata, menyerang umat Islam? Sejak kecil/tadika mereka diajar nyanyian "air yang paling lazat ialah darah orang Islam, daging yang paling sedap ialah daging umat Islam?", lantas, mengapa kita tidak bolah berjihad ekonomi ini?

Boikot barang Israel!

Israel ketepi gesaan dunia


PENUNJUK perasaan membantah serangan Israel di Gaza dekat konsulat Israel di New York, semalam. - Foto AFP

Tolak gencatan segera, guna YouTube tunjuk serangan

BAITULMAQDIS: Israel menolak untuk menghentikan serangan tetapi sedia mempertimbangkan gencatan senjata kekal ketika pesawat Zionis terus membedil sasaran Hamas pada hari ke-5, manakala pejuang Palestin membalas dengan melancarkan serangan roket bertalu-talu ke negara Yahudi itu.

Selain itu, Israel menghantar rakaman serangan udara dan serangan lain terhadap militan Hamas di Semenanjung Gaza kepada YouTube.

Jurucakap Jabatan Pertahanan Israel (IDF) berkata, ia bertujuan 'menghantar mesej' kepada dunia. Video serangan itu ditonton kira-kira 26,000 kali.

Ketika Kabinet keselamatan Israel bersidang di Tel Aviv untuk mempertimbangkan cadangan antarabangsa mengenai perjanjian damai, pegawai kanan kerajaan itu berkata, negara Yahudi itu tidak akan bersetuju dengan tawaran Perancis untuk menghentikan serangan selama 48 jam.

"Cadangan Menteri Luar Perancis, Bernard Kouchner, supaya diadakan gencatan senjata sementara tidak berguna kerana Hamas tidak akan berhenti daripada melancarkan serangan roket ke Israel," katanya.

Jurucakap Kementerian Luar berkata, negara Yahudi itu hanya akan memikirkan gencatan senjata kekal sekiranya Hamas menghentikan serangan roketnya terlebih dulu.

Perdana Menteri Israel Ehud Olmert, berbincang dengan Menteri Luar dan Menteri Pertahanannya mengenai cadangan Perancis itu, lewat kelmarin.

Sementara itu, tentera berkata, jet Israel terus menyerang sasaran Hamas menerusi Gaza dan melakukan lebih 35 serangan pada waktu malam yang mensasarkan pejabat kerajaan Hamas, pusat simpanan senjata dan terowong penyeludupan.

Sejak Sabtu lalu, serangan Israel sudah membunuh lebih 390 orang termasuk 42 kanak-kanak dan mencederakan 1,900 mangsa lain. Serangan itu menyebabkan beberapa pemimpin kanan Hamas terbunuh manakala aset pergerakan itu musnah.

Bagaimanapun, serangan itu menyebabkan Hamas terpaksa bertindak balas dengan melancarkan 20 serangan roket pagi semalam.

Sehingga lewat kelmarin, pergerakan bersenjata Hamas berjaya melancarkan lima serangan roket sehingga ke pekan Beersheva yang terletak kira-kira 40 kilometer dari sempadan Gaza.

Sejak Israel mula menyerang, pejuang Islam sudah melancarkan lebih 250 roket ke Israel sehingga menyebabkan tiga penduduk awam dan seorang askar terbunuh manakala beberapa orang lagi cedera. � AFP

penggemar Mc D terutamanya tolonglah boikot sekarang!

2 comments:

eylah said...

Semuga Allah memberi pertolongan kepada penduduk Gaza dan Hamas. Sama-samalah kita berdoa kehidupan yang damai dunia dan di akhirat. Amin...........!!!!!

wan salmah said...

Juga semoga kekejaman tidak berulang...

dan negara2 islam lainnya tidak diceroboh/ditindas, negara malaysia hidup dalam aman damai selama2nya..amin..