Tuesday, December 16, 2008

Berita gembira

Laptop

Selepas hari raya puasa, kira-kira seminggu selepas itu, saya telah dikehendaki menghadiri kursus PTK. Macam dalam satu plot drama, tercetus pula halangan-halangan, yang nak saya tuliskan di sini ialah dua hari sebelum pemergian ke Johor Bahru tiba-tiba saja laptop saya 'terpadam', blank dan mengeluarkan bunyi yang bising.., sedangkan esei tugasan masih belum siap. Tapi syukur sebelum itu saya terlintas nak save dalam pendrive untuk dicetak dan disemak oleh pengetua (masih belum betul-betul siap).

Satu lagi telefon bimbit saya yang rosak sebelum pergi PTK juga...ai..masa-masa kecemasan ni macam-macam benda berlaku..sabar je la, dalam setiap movie mesti ada tril..

Laptop tersebut saya hantar ke dr ICT, didapati melibatkan motherboard, keyboard, kesemua sekali memakan belanja RM1400,"nak proceed?" beliau bertanya hendakkan kepastian memandang kan belanja yang agak besar. "proceed!" tegas saya kerana untuk mendapatkan sebuah laptop baru saya ada senarai panjang untuk bajet diri dan keluarga yang lain.
Maka semalam laptop saya sudah pulih..tension betul tiada laptop ni, menggunakan PC yang nyawa-nyawa ikan diserang virus, masalah keyboard sungguh memenatkan. Sekarang PC tersebut sudah tidak boleh digunakan, sudah dihantar ke bengkel dr ICT saya...(hanya yang mengalami masalah yang sama memahami nya kan..)

Handset saya pula saya pinjam handset anak untuk ke PTK. Terkial-kial guna sebab banyak icin yang tak sama. Nombor telefon simpanan di dalamnyapun banyak yang tidak ada. Masa tu juga saya sudah iklankan rumah saya, jadi komunikasi sat-saat ini sangat-sangat penting. Selepas balik dari kursus, saya membawa telefon tersebut ke kedai. Total kesemua bayaran, dengan semua diganti kira-kira RM120. Kerosakan pula lepas satu-satu dapat dikesan, kalau tidak hampir saya dapat telefon baru..ish gunalah yang lama hingga betul-betul total lost. Banyak foto yang saya simpan di dalamnya belum disalin atau dicetak. Ada foto dan klip video arwah Sarah, anak saya Danial semasa dirawat dan dioperate di HKL dll. Sekarang telefon itu sudah boleh diguna dan anak saya Zahid sedang memindah foto-foto tersebut..
Syukur...

No comments: